RÀDIO 9 ES DESCOLLONA DE L’OPOSICIÓ

 La informació sobre el debat de política general que comença hui a les Corts ha servit perquè l’emissora que dirigeix Núria Romeral en faça una de les seues. O perquè alguna periodista faça mèrits, a pesar que ja ha arribat tard per posar esta notícia en el formulari de l’ERO i guanyar algun punt.

Sota el suggerent titular “respassem com arriben a este debat els grups de l’oposició” la ràdio pública feia este brillant anàlisi en l’informatiu d’ahir a migdia:

 El PSPV estrenarà nou síndic, Antonio Torres, després de que els socialistes feren fora a Jorge Alarte com secretari general. Torres intentarà que no es note la bicefàlia que afecta al seu partit i articular un discurs que allunye l’ombra d’un futur tripartit amb Compromís i Esquerra Unida que poguera anular l’opció socialista.

També la resta de grups apleguen a la cita amb les seus particulars guerres internes. El síndic de Compromís, Enric Morera, pretén contrarrestar a la seua companya de bancada: la mes mediàtica Mònica Oltra. En Esquerra Unida, Marga Sanz aplega al debat desgastada pels incidentes violents en els que han participat companys de formació i que no han condemnat com els asalts a supermercats d’Andalucia o els aldarulls en la Universtitat de Castelló on va participar la diputada autonòmica Marina Albiol”.

I si prefereixes escoltar-ho, clica ací.

Amén.

“En connexió” o en desconnexió?

El director del programa “En connexió”, T.J. Llopis, ha censurat un reportatge sobre la vaga de l’educació del dia 22. En concret, un equip del programa va ser enviat a parlar amb els estudiants. L’equip va fer el seu treball i, inclús, el reportatge es va arribar a muntar però després no es va emetre. Havia desaparegut de l’escaleta.

Anem avançant. La censura no va ser prèvia. Es va enviar un equip però, després, no es va emetre. No és censura. És indecisió. Ara ho done. Ara no ho done. De matí vull donar-ho. De vesprada, no.

Anem bé. Les vagues en l’educació continuen. A vore si tenim sort i, un dia d’estos, toca que la societat civil tinga veu en esta casa. Més que res perquè, al carrer, no ens reben a pedrades.

No és la primera vegada que passen estes coses en el programa  “En connexió”. Ja són dos vagues i una censura, que han deixat palés quin és el paper que el director del programa vol tindre en este escenari. Així, mentre els treballadors trauen la cara per esta casa quan eixen al carrer i els escridassen, el director del programa prefereix fer costat als caps d’esta empresa i als seus interessos en la Generalitat.

El web del programa “En connexió” conta coses molt boniques sobre el programa. Diu que”Volem que la vida passe pel programa… volem que l’espectador s’il.lusione, que s’alegre, que descobrisca coses i, fins i tot, que s’indigne amb nosaltres”. Objectiu aconseguit. Ja estem indignats.

Braulio i Pedrós tenen alèrgia al valencià

Els responsables d’informatius de Canal 9, Salud Pedrós, i Ràdio 9, Juan José Braulio, no han trobat un minut en les escaletes d’este cap de setmana per a deixar constància de la celebració de les Trobades d’Escoles en Valencià. Ni el fet de commemorar-se els 25 anys de les Trobades al Cap i Casal ni  el fet de reunir 60.000 alumnes i pares d’escoles de l’Horta Nord, Horta Sud, Camp de Túria i València-ciutat han sigut motiu suficient per a desplaçar redactors, càmeres ni unitats mòbils.

Es cobreix de glòria Ràdio 9, que va presentar un sumari amb 4 minuts i 26 segons de la Mare de Deu dels Desemparats; 1 minut i 3 segons a la Mostra d’Aliments  tradicionals,  vins , caves i licors; un minut més a la Fira Agrícola de Torís, i 1 minut i 25 segons a les paraetes que reivindicaven el comerç just. Amb tant d’esforç és evident que no quedaren  recursos per a cobrir la cita anual on es reunixen les escoles que ensenyen la mateixa llengua que es parla a RTVV.

I això que enguany la cita tenia menys tuf anticonsell i fins i tot la responsable  del ram, Maria José Català, va enviar al subdirector general de Qualitat Educativa, Manuel Tomàs, i es va deixar caure per la capçalera el president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Ramón Ferrer.

Es tradicional la censura que els responsables d’informatius de Ràdio 9 i Canal 9 apliquen a les entitats que promocionen l’ensenyament en valencià. I també  és evident que no poden continuar en el càrrec. No perquè ho diguem nosaltres, sinó perquè ho recull el nou avantprojecte de llei de RTVV, on es diu que el servici públic de RTVV passa per “garantir l’accés dels ciutadans a la informació, la cultura, l’educació i l’entreteniment; garantir la llibertat d’expressió i el dret dels ciutadans a rebre una informació objectiva, veraç i imparcial; la difusió i la protecció de la llengua valenciana,  i la promoció de la cultura, l’esport i la identitat pròpia de la Comunitat Valenciana”. O no es tractava d’això?

Vaga: els treballadors van cridar, Ràdio 9 es va quedar muda

La vaga del dia 8 es va fer notar en bona part de la programació. En la ràdio l’emissió va caure durant 24 segons. Pràcticament el mateix temps que li va dedicar Canal 9 a la compareixença de Pedro García en l’Audiència Nacional i a les nostres mobilitzacions. La mateixa informació a TVE.

LA MANIPULACIÓ DE RTVV INTERESSA I PREOCUPA: PROP DE 140.000 PERSONES VISITEN EL NOSTRE VIDEO DE DENÚNCIA

Les imatges del lliurament del comunicat del Comité d’Empresa a la responsable  d’Informatius de Canal 9 , Salud Pedrós, estan arrasant en totes les xarxes socials. Programes com El Intermedio de La Sexta les han difós i la televisió llatinoamericana, Telesur, també se n’ha fet ressò. En Youtube han aparegut versions amb subtítols en castellà i anglés del text de denúncia. El fenòmen demostra l’enorme interés i suport social que desperta la nostra reivindicació d’una RTVV plural, en valencià i de qualitat. Hem tingut ja més del doble d’audiència que el vídeo de Quintela pel qual Jaraba va pagar més de 200.000 euros.

UN CLAM CONTRA LA MANIPULACIÓ

Des que el vam fer públic, dimarts a mitja vesprada, el video que denuncia la manipulació informativa de les protestes estudiantils de l’IES Lluís Vives que han practicat tant Canal 9 com Ràdio 9 està tenint una repercussió absolutament extraordinària en Twitter, Facebook, Youtube o Menéame, entre altres xarxes socials.

Les xifres de difusió, que no paren de crèixer, demostren que en el canal Youtube on vam penjar este video hi hagut unes 126.000 visualitzacions en a penes 36 hores, amb centenars de comentaris molt encoratjadors que us convidem a llegir.

A esta xifra cal sumar les visites (unes 10.000) a unes altres dos pàgines de Youtube que també reprodueixen el nostre video, però amb l’afegit d’oferir-lo amb subtítols en castellà i una transcripció a l’anglés. Es tracta de dos iniciatives que han sorgit de manera espontània en la mateixa xarxa. Els seus creadors voluntaris diuen que pretenen augmentar la difusió del text del comunicat més enllà del territori valencianoparlant perque li donen una gran importància al seu contingut.

MILERS DE VISITES, RETWITS I COMPARTICIONS AL FACEBOOK

A la difusíó en Youtube hem d’afegir les més de 8.000 visites que el nostre web ha rebut des de dimarts. Els 760 retwits del comunicat que hem contabilitzat també al web. I les més de 800 comparticions a través del Facebook.

Els mitjans de comunicació tradicionals, premsa, ràdio i televisió, també s’han fet ressò de la denúncia del Comité d’Empresa de manera pràcticament unànime com podeu vore en este exemple.

Anit mateix, el programa El Intermedio de La Sexta va emetre fragments del nostre video.

.

Altres cadenes espanyoles de televisió ens han demanat expressament permís per fer el mateix. I Telesur, el canal televisiu propiertat de 10 països llationamericans, també n’ha parlat. Tot això garanteix que l’impacte mediàtic del comunicat i de les imatges que l’acompanyen està lluny d’haver arribat al seu sostre.

.

LA DIRECCIÓ HAURIA DE REFLEXIONAR. L’ÚNIC QUE HA DE FER ÉS AGAFAR EL NOSTRE LLIBRE D’ESTIL SI LI QUEDA UN GRAM D’INTEGRITAT PROFESSIONAL

Evidentment, totes estes dades ens animen a seguir treballant en la mateixa línia. Però qui ha de traure més conclusions no som nosaltres, sinó la direcció de RTVV i tots els responsables de la seua línia informativa, sense excepció. I si tenen dubtes, que escolten el nostre comunicat i el prenguen com a llibre d’estil.

Que prop de 140.000 persones s’hàgen interessat pel nostre video en menys de dos dies vol dir que la societat valenciana està exigint uns mitjans de comunicació realment públics, de qualitat, de tots i sense manipulació. El missatge per Jaraba i tot el seu equip no pot ser més clar i directe.

QUADRUPLIQUEM ‘NOU DEBAT’ I DUPLIQUEM EN AUDIÈNCIA ELS DOCUMENTALS DEL QUINTELAGATE

Per més l’INRI, l’audiència de Canal 9 va baixar a un escàs 4,6 % el dia en que oferien informació tergiversada de les protestes d’estudiants, el que demostra que els espectadors busquen informació, no “cuentos chinos”.  Simultàniament, el nostre video, fet amb una modesta càmara, ha quadruplicat ja l’audiència de bodrios caríssims com el desaparegut Nou Debat d’Isabel Duran. I també dobla el número d’espectadors del documental de Quintela que va emetre Canal 9 i que Jaraba va comprar per més de 200.000 €. Amb eixos recursos els treballadors de RTVV som ben capaços de fer la programació que es mereixen, i ens reclamen, els valencians. A la vista ha quedat.

EL COMITÉ D’EMPRESA DE RTVV ACUSA LA DIRECCIÓ D’AUGMENTAR LA CRISPACIÓ AMB LA MANIPULACIÓ INFORMATIVA QUE IMPOSEN SOBRE LES PROTESTES D’ESTUDIANTS EN LA CIUTAT DE VALÈNCIA

El Comité d’Empresa de RTVV ha lliurat en mà a la subdirectora d’Informatius de Canal 9, Salud Pedrós, el seu comunicat contra la manipulació informativa de les protestes estudiantils de València i eixigint les dimissions dels responsables d’informatius de la televisió i la ràdio públiques. Desenes de treballadors han recolzat esta acció amb la seua presència. El Comunicat, que tornem a adjuntar, ha sigut llegit en mig de la redacció d’Informatius de TVV.

ELS INFORMATIUS DE CANAL 9 I RÀDIO 9 OCULTEN SISTEMÀTICAMENT LA RAÓ ÚLTIMA DE LES PROTESTES DELS ESTUDIANTS, LA MAJORIA MENORS D’EDAT, QUE SÓN CRIMINALITZATS.

El Comité d’Empresa de RTVV denuncia que els informatius de Canal 9 i Ràdio 9 estan oferint una informació tergiversada de les protestes estudiantils que des de la setmana passada es viuen al centre de València. A més, no estan donant la rellevància informativa que es mereixen uns fets que han paralitzat gran part de la ciutat i han tingut un ressò preferent, inclús, en mitjans internacionals.

Des d’ahir de vesprada, quan les càrregues policials van provocar més detencions i ferits, totes les edicions informatives de la televisió i la ràdio públiques segueixen el mateix fil argumental i visual:

–          s’oculten intencionadament totes les imatges dels colps i la brutalitat  policial contra els estudiants de l’IES Lluís Vives.

–          es presenta a la policia com a víctimes (fins a assegurar que la majoria de ferits són els agents) i els estudiants menors d’edat com a culpables.

–          Per contra, no s’informa que entre els ferits hi ha periodistes de diversos mitjans.

–          es descontextualitzen les causes dels fets reduint-los a només “disturbis” i “incidents”

–          s’amaga el per què de les protestes: les retallades en l’ensenyament aprovades pel Consell i la falta de calefacció.

–          Canal 9 no ha emés les declaracions del cap de la policia que tatxa els estudiants d’”enemics”

–          s’intenta deslegitimar les protestes dels estudiants assegurant que “no estan autoritzades”, quan en la realitat l’única cosa que no estan és comunicades.

Per tot això, demanem la dimissió del director general de RTVV, José López Jaraba, els directors de Canal 9, Luis Redondo, i Ràdio 9, Nuria Romeral, i dels respectius Caps d’Informatius, Salud Pedrós i Juan José Braulio.

Considerem que la cobertura informativa que estan imposant tots ells aprofundeix en el divorci dels nostres mitjans amb una bona part de la societat valenciana i ens deslegitima en el nostre paper de servei públic. La irresponsabilitat de la direcció també pot arribar a posar en perill la integritat dels treballadors que són enviats a cobrir estes informacions.

El Comité d’Empresa de RTVV també se solidaritza amb les legitimes reivindicacions dels estudiants, pares i professors.

Per últim, el Comité d’Empresa recorda que els treballadors de RTVV, amenaçats per un ERO, participaran en la manifestació de dissabte que vé en contra de les retallades i en defensa del sector públic. En esta manifestació, els treballadors de Canal 9 i Ràdio 9 tractaran de donar veu a tots els sectors de la societat valenciana que la direcció està silenciant.

Trenquem el silenci, però continua la manipulació

RTVV ha optat per trencar el silenci que mantenia sobre el cas Gürtel i ha decidit informar sobre l’existència del juí que s’està fent a Camps. Esta decisió ha permés que deixem de fer el ridícul més espantós, però també ha deixat en evidència que la manipulació i el sectarisme continuen sent l’assignatura pendent de la ràdio i la televisió pública.

LUIS REDONDO, L’AMO DE LES IMATGES

L’autorització de gravar el juí de Camps no va agradar gens al PP. Per això, el director de TVV, Luis Redondo, s’ha posat al capdavant del control informatiu i ha donat ordres de no ingestar les imatges de Camps de l’interior de la sala. La ingesta és el servidor que emmagatzema automàticament les imatges rebudes permetent l’accés a tots els redactors. En conseqüència, estes imatges, que qualsevol pot veure en els nombrosos mitjans que les estan emetent en directe, en la televisió pública són d’accés restringit per als seus treballadors. A RTVV no hi ha més documentació sobre el juí que les imatges que selecciona Redondo. A Canal 9 ja es parla de tratges, però hi ha una paraula que no escoltaran: Gürtel.

RÀDIO 9 VA A LA SEUA

Els millors valedors de Camps es troben a Ràdio 9. I s’ha notat. Els missatges que es llancen des de l’emissora pública són ben contundents: el jurat està contaminat per la presència d’una socialista, el president del tribunal és un magistrat que va estar a sou de Lerma, els fiscals ha sigut anomenats expressament per a este juí…. A Ràdio 9 també es seleccionen els talls de veu a consciència, fins l’extrem que l’única intervenció de l’advocat de l’acusació particular que s’ha emés ha sigut per “reconèixer” que l’actuació dels seus clients “té un interés polític”.

NÚRIA ROMERAL, UNA DONA AMB PERFIL

És sabut que la directora de Ràdio 9, Núria Romeral, era la mà dreta de Camps. A l’hora de definir qui és i com pensa no hi ha res millor que acudir al perfil que ella mateixa es fa a Facebook i on resumeix les seues activitats i interessos :”¡Hasta los cojones de Zapatero!, Diario Directo, GV_Generalitat Valenciana, Todos con Paco Camps, Reformas Luna, no pagas una… “ Veure.

Nosaltres no tenim res a afegir que no siga que l’esmentat perfil s’avé molt poc amb el que hauria de tindre la màxima responsable de la ràdio pública.


Octubre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« gen.    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
%d bloggers like this: